Hemma.

Nu är jag HEMMA. Hemma I mitt älskade norrland.
Även om det känns lite vemodigt. Jag hade ju såå gärna stannat lite extra i mitt älskade Afrika. Det är ju så när man är som mig - att man har två ställen som känns som hemma. Afrika och sverige. Hur svårt kan det vara?

En promenad i midvinterkylan.

Hur vackert är det inte att ta en promenad i midvintersolen. Kallt och mycket kläder, men så mysigt! Bilden är från januari då jag tog en promenad med mina föräldrar för att besöka dollar och second hand.

Giraffamiljen vi hittade påväg för att titta på lejon förra årets afrikaresa.

Afrika har alltid haft en del av mitt hjärta. En ganska stor del. Men det är ju faktiskt självklart. Vad vore jag om inte Afrika präglat mig? Afrika för mig är kärlek.

Jag får kanske ta och ladda upp lite valda bilder från min afrikaresa - jag hade ju varken tid eller tillräckligt mycket tid och pengar för att lägga upp inlägg medan jag var borta. Men får väl ta igen det. Imorgon kanske?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har egentligen Sverige, ett ynka litet land i Norden, Europa, att jämföra med en hel kontinent?



Bortsett från årstiderna, närhet till familj och liknande. Om man bortser från det, så tror jag att Afrika som kontinent, med så många länder och kulturer, har mycket mer att erbjuda som man kan ta lära av, än Sverige som ett enda land (dock så har Sverige en växande kultur pga invandring, men då man oftast stöter på svenska traditioner, så...). Som aningen uttråkad av de svenska sedvänjorna, talar jag och drömmer om främmande länder och att ta del av deras vardag.



O kaeri nasai!

2011-04-06 @ 00:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0