Torsdag = städdag

Torsdag. Städdag.
Alltid denna ångest inför torsdagarna. Den enda fördelen är att jag ju faktiskt ska byta lakan och ta fram min nya pyjamas från Sydafrika. Mmm! I övrigt tycker jag bara att det är supertrist att städa. Synd att min karl tycker likadant. Det hade ju varit perfekt om han älskade att städa!

Igår höll jag i undervisningen på hobbyn i kyrkan. Barnen (mellan 3 och 13år kanske...) lyssnade på vad jag sa och tittade storögdt på flanellografen där jag satte upp bilder undertiden jag pratade.
När vi kom hem från kyrkan gjorde jag scones medan pappa lagade punktering på sin cykel och mamma duschade. Scones alltså! Det är ju så SJUKT gott! Varför gör man inte det oftare? Det är ju inte direkt svårt att göra.


Psst: Min B predikade i sin kyrka på spanska igår. Enligt mina källor gick det toppen för honom. Han är allt en bra karl. Och nu är det bara 1,5 månader kvar innan jag får träffa honom! :) Åh vad han är saknad!

Kommentarer
Postat av: Elin W

Häftigt att predika på spanska! :O Han är allt bra duktig. Jag vet att jag skulle ha svårt att predika på tyska fastän jag läst det i snart 6 år och har högsta betyg :P Så det var imponerande! Roligt med scones förresten, det borde man göra oftare :)

Kram!

2011-04-14 @ 15:16:04
URL: http://elinmariaulrica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0