Duvan Cup och fest!

Vilken fest! Som en helt enkelt very important person så var jag hundra på att jag skulle stå med på VIPlistan, få mitt gröna band och kunna gå  in genom Duvan Cups portar utan några större svårigheter på fredagen. Men icket..! Nej nej, jag stod inte med som den huvudansvarige jag var, så jag fick ett dagsband för att jag skulle stå i informationen senare på kvällen. Anna-Sara räddade mig och trädde ett grönt band på handleden. Helgen inleddes med bravur!

Klockan 22 var det så dags för att sitta ett två-timmarspass i informationen. Kände mig som en rutinerad informationist och lyckades lägga in både nya spelare och kolla lagledarnamn på begäran av spelare. Yes yes! 6minuter i tolv fick jag mig en riktigt najs massage av Adrian, men eftersom den slutade så abrupt så fick hans kära fästmö Sandra ta över.. ;) När tolvslaget kom lämnade vi våra platser, och bestämde oss för att fira min födelsedag med att se på lite innebandy. :D
Innan fredagsnatten gick mot sitt slut och vi bestämde oss för att det var dags för en tupplur kom min älskade Amelia förbi och gav mig en födelsedagspresent. C: Hon är ju för söt den där människan!

Lördagsmorgonen inleddes med sång, tårta och paketöppning. Allt enligt den Rönnbergska normen. Jag och Johanna begav oss sedan till Duvan Cup och tittade på innebandy. Dagen till ära lyckades jag också få en korv på extrapris och klockan 15 satte vi oss i caféet och lyssnade på en konsert. Men vad hände?! Jo, ljudet var för täskigt. Stina och Amanda övergav idéen och skrek på för full hals utan mickar. Leek spelade på (som vanligt), men även han gav upp efter ett tag. Dock sjöng de så fint för oss som satt och lyssnade på första rad.
Bestämde oss för att hjälpa Maestarn som var i sticket, och satt i insläppet med Ekiz i två timmar senare på kvällen.
Vid 22 kom så själva dödsstöten för dagen - en konsert med Ole . Allt gick som smort. Ljudet var toppen och publiken diggade loss. AJ LAJK! Aldrig har jag sett och hört Ole så bra som denna kväll! Leek köpte dessutom en skiva åt mig som födelsedagspresent (han är ju bara för gullig!)

Konsert med Ole Børud

Fick ju förresten också det där SMSet jag väntat på hela dagen. Mmmm! I just LOVE that man!
Spenderade ytterligare någon timme efter konsertens slut med att se på lite innebandy.

Söndagsmorgonen var seg. tuggade i mig lite jordgubbsfil med flingor innan vi begav oss till Tannbergsskolan och THE place. Satt i insläppet två timmar innan vi sprang iväg och köpte lite mat för att överleva slutspelet. Vilken kamp som utspelades! Didriks hjältar och CHOKOMIX gjorde enastående prestationer i semifinalerna och IBK Lars Göran lyckades vinna juniortävligen i en spännande final.

Didriks hjältar och CHOKOMIX i en rafflande semifinal


"ÄNTLIGEN!" skrek jag faktiskt när Honung fick sin välförtjänta vinstpokal. Det var på tiden!

Det segrande laget i seniorturneringen.


Hunnit med att äta tårta med Paulina och prata lite med hjärtat idag också. What a weekend! Mer sånt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det någonsin något annat lag än Honung som vinner?

2011-01-30 @ 23:32:58
Postat av: Sofia

Honung har aldrig vunnit. De brukar komma tvåa eller möjligtvis trea varje år!

2011-01-31 @ 11:34:02
URL: http://rumpeenstumpeen.blogg.se/
Postat av: Anonym the one and only!

Dödsstöten låter verkligen så positivt.



Ni ligger efter!

2011-01-31 @ 12:29:03
Postat av: Sofia

Dödsstöten var positivt. Jag tyckte helt klart att det var ett positivt ord i detta sammanhang iaf.. ;)



Vad ligger vi efter i? och vilka vi?

2011-01-31 @ 19:35:27
URL: http://rumpeenstumpeen.blogg.se/
Postat av: Anonym the one and only!

dödsstöt

1.tilldragelse som innebär det DEFINITIVA slutet (för någon eller något)

Jag förstår alltså inte riktigt hur det kan vara positivt. Att dö innebär att komma till himlen som i sin tur leder till möte med Gud men man kan glädja honom bättre på jorden och då man utför handlingar i hans namn är han ändå alltid med en. Slutsatsen är att jag inte alls tycker att dödsstöten låter positivt.



Fri tolkning. Vad tror du?

2011-02-03 @ 00:52:49
Postat av: Sofia

Dagen tog ju faktiskt slut i och med att denna konsert avslutades. Dessutom dog jag (nästan) för att det var så bra!

Måste vara positivt också..!

2011-02-03 @ 11:36:20
URL: http://rumpeenstumpeen.blogg.se/
Postat av: Andreas Leek

Den som sa det hon var det :).

2011-02-03 @ 22:12:06
URL: http://www.andreasleek.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0