Spruta, jobb och lite Afrika

Den där dagen då Sofia vaknade kvart över sju (!) och insåg att hon faktiskt är arbetslös så kunde hon ligga och dra sig ända till halv tio. Då ringde nämligen Stenbergska för 4e gången denna vecka, bara för att berätta att hon skulle måsta bli tvungen att ta en spruta innan hon åkte till Afrika ändå.
Just dden dagen så ringde även personalen från hjärtat och frågade om hon skulle kunna tänka sig att jobba kvällen, för de hade ju ingen anna som skulle kunna tänka sig att göra det.
RACKARNS BANANER! Det säger jag er! Inte får hon gå på ungdomssamling som alla andra civiliserade människor. Nej nej. Hon ska ta sprutor och jobba.
Pengarna rullar in, det går bra nu.... eller nått....

Måste få tillägga att om endast 1 MÅNAD så befinner jag mig på Arlanda med en afrikabiljett i handen! Det känns fantastiskt roligt! Jag ska bli brun, äta en massa frukt och inte kunna kommunicera via annat än mail. Inte illa!

Afrikaresan februari 2010 med Alterna Sverige

Afrika är ju trots alt "hemma" för mig. Det är där mina rötter kommer ifrån. Andra säger nog att jag är ett skadat missionärsbarn, men må så vara. Jag längtar till doften som kommer att slå emot mig när flygplanets dörrar öppnas.

Som en liten parantes: Duntofflorna fick göra mig sällskap under duntäcket inatt igen. Vetekudden var också varm och skön.
Parantes i parantesen: Vilken tur att jag bestämt mig för att gifta mig med en varmblodig...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tss, tss! Man blir inte civiliserad bara för att man går på ungdomssamling. Vissa civiliserade människor måste också jobba.

Civiliserad blir man om det är civiliserad man vill vara (För egen del är jag mer ociviliserad, men å andra sidan är jag desto mer av en oslipad diamant)



Bättre att du får en varm i blodet än het på gröten (eller är det verkligen gröten han är het på?)! Blimme, I know what I'm talking about!



Till frukost var det morot och gurka! Pling pling!

2011-01-21 @ 12:31:46
Postat av: Amelia

Tofflor under täcket, det är så det ska va! ;)

2011-01-23 @ 21:04:43
Postat av: Annie

Är det bara missionärsbarn som får säga att dom älskar doften när man stiger ut planet i Afrika? Och får man säga att man känner sig som hemma där, fast man inte har bott där mer än under Alterna-resan? Skulle jag inte sakna Sverige (mest alla som skulle bo kvar här uppe) så mkt så skulle jag lätt bosätta mig där nere. Jag lutar åt missonärshållet FiaLotta...kanske får missionärsungar som du nån dag ;) Vem vet vad Gud har lagt i vår framtid, jag kanske slutar i Alaska istället ;)

Saknar dig!! Grymt mycket! Jag MÅSTE komma upp och hälsa på snart! Kramar <3

2011-01-24 @ 00:58:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0