Uppdatering

Efter yttre påtryckningar så har jag nu tagit mig tid att skriva ett nytt inlägg...
Men vad ska jag nu berätta? Kanske borde jag berätta om de senaste spännande tiderna. Eller så borde jag kanske berätta om framtiden?
Efter noga övervägande så har jag i skrivandet stund inte bestämt mig. Men jag tror faktiskt att jag ska berätta om när jag mötte benjamin på arlanda - det var ju den stördaste grejen någonsin tror jag...

Jag åkte alltså till Umeå på fredagen där Johanna mötte mig. Där satte jag upp en fin lapp på hennes anslagstavla som bara legat hemma hos mig och skrikit efter att få träffa johanna.


Vi åt middag tillsammans och sedan skjutsade jocke oss till tågstationen. Väl där insåg vi att vårt tåg inte gick den tid vi trodde att det skulle gå. Hur som helst. Efter en natt på sittvagn tillsammans med hårdrockaren och snusaren som inte hade något snus så kom vi fram till Nässjö.
Där mötte vi upp Jenny, Amanda, Annie och Johny. Käkade grekmat och handlade på ICA.
På Viebäck fick jag träffa mina små kycklingar, min Elvira och alla andra goa Alternor.
FEST var bara förnamnet på kvällen. Frida och Jenny gjorde världens bästa jobb som konferenciéer och maten var fantastiskt god.
Spex, sång och skratt.
Bön och lovsång.
Efterfest med skratt och minnen.

Min FINASTE Elin. :)

Jag och älskade Emmi. :)

Frita och Jenny.

Festkväll i matsalen.

Spex.

Till och med Viccan var med.

Min älskade klass från förra året.


När alla åkt hem så stannade jag lite extra på Mossebo och bara var med mina tjejor och njöt av livet i avskiljdhet.
Söndagskvällen spenderade jag hos Gnisterheds. Var barnvakt åt Elvira medan Magnus och Kristin var borta. Sara ringde mig på kvällskvisten och berättade att en vulkan fått utbrott på Island. Vad i HEEELA FRIDEN?! Amelia var fast på Island och det var ju inte säkert för 5 öre att Benjamin skulle kunna flyga hem. RACKARNS bananer! Jag och Benjamin hade ju dessutom tänkt flyga hem från arlanda på tisdagen. Skulle det planet ens gå?

Anyhow. Sista kvällen på Mossebo grillade vi lite korv och pinnbröd vid ögat. Äkta falukorv som det ska vara... ;) Spelade lite gitarr och bara myste en stund.

Lovsång vid brasan.

Tovelina skär bastuträskfalukrov.


Tisdagsmorgon kramade jag alltså mina tjejor och så Magnus och Kristin. Emmi och Elin skjutsade in mig till mitt tåg. Sa hejdå och åkte till T-centralen. Satt där och fikade ett tag innan jag tänkte att det kanske skulle vara dags att gå till perongen som tåget skulle gå ifrån.
När jag väl kom ddit stod tåget redan inne och alla passagerare hade gått på tåget. Hann precis in då konduktören blåste i visselpipan och dörrarna stängdes.
Vid biljettkontrollen tyckte konduktören att jag lika gärna kunde kliva av på Arlanda istället för att åka till Uppsala och sedan vända för att åka tillbaka hela vägen till arlanda. Detta även fast det egentligen bara fick kliva på passagerare under sträckan.
Så någon minut innan vi anlände till arlanda tog jag min kameraväska och väntade på att få gå av.
När jag väl stod på perongen insåg jag att min ryggsäck fortfarande var kvar på tåget. Rusade in igen och insåg att alla de "nya" passagerarna stod i mittgången helt ivägen.... Ursäktade mig och trängde mig fram för att tillslut få tag på min väska längst bak i vagnen.
När jag lyckades tränga mig till dörren höll den precis på att tstängas, så tog tag i dörren och tryckte upp den. Väl ute på perrongen frågade konduktören mig om jag verkligen hade allt med mig nu... Hhaha. Pinsamheten själv. Kommer sent till tåget och är sen av tåget...

Satt och väntade bra länge innan Benjamins plan landade. Och när han väl kom ut i ankomsthallen såg han mig inte ens. ;)

Benjamin och hans klass.


Åkte hem till Erik och käkade älgskav. Supergott! Åt rabarberpaj och glass. Tittade på Boliviabilder.
Mamma ringde 1,5h innan vår avgång och berättade att nu hade de stängt av Landvätter flygplats. Paniken. Tänk om de skulle stänga av arlanda några minuter innan vi skulle åka därifrån?!
Som väl var hann vi och SNIPP SNAPP SNUT så var sagan slut.... eller nåt..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0